mannen myten legenden

Har inte haft någon ork på att blogga idag.. Så nu får ni värsta långa texten.. Deal with it!

Jag skrev ju igår/natt att jag precis hade kommit hem, men jag skrev aldrig vart jag hade varit. Jag har i alla fall varit i Kroatien! 4:e gången jag var i Kroatien, men denna gången bodde vi för första gången på en ö som heter Brac. Det var jag och min familj + 2 andra familjer. :) Det var jättehärligt och superkul! Har tagit massa bilder som finns på facebook, så kolla där! http://www.facebook.com/media/set/?set=a.222578257785132.53336.100000988790460. VET INTE HUR MAN FIXAR SÅ DET BLIR SÅDÄR BRA.. MEN NI FÅR LEVA MED DET JUST NU!

Vi bilade först till Tyskland, där vi hälsade på våra vänner. Vi stannade där i 3 dagar och sen vidare till Österrike, för att övernatta 1 natt där. På morgonen dagen efter, fortsatte vår långa resa till Kroatien! Vi träffade de andra i väntan på färjan över till Brac. När vi kom fram, åkte vi över bergen på de slingriga vägarna för att komma fram till där vi skulle bo, i Bol. När vi kom fram var det lite struligt med vart vi skulle bo och parkera osv, men det gick bra tillslut! :) Värmen var otrolig! 30° och sol, kan det bli bättre?!? Vi bodde i 3 olika lägenheter, alla var jättefina & fräscha!

Vattnet var otroligt härligt och svalkande! Sådär turkost man ser på vykort, ni fattar? Fy vad skönt det var! För att ni inte ska sluta läsa och tycka att det är långtråkigt, så ska jag inte skriva "dag-för-dag".

Men dagen innan vi skulle åka hem, så kom världens oväder.. Regn, blåst, kallt och allt sånt! Men som det är i varma länder, så var ju det slut på ungefär 10 minuter! Så vi gick ut och åt, en sista kväll i den underbara staden Bol! :) Morgonen efter, skulle vi upp vid 3 ungefär, för att sen ta färjan från Bol klockan 5. Jag sov inte länge den natten om man säger så.. 2, 2 1/2 h kanske.. Var rätt så trött i bilen. Vi sa hejdå till alla på färjan och sen körde alla iväg. Vi åkte till Tyskland i Regensburg och övernattade där 1 natt. På morgonen därefter åkte vi vid 8 halv 9 eller något sånt till Putgarten där vi tog en färja över till Danmark och sen från Danmark över bron till Malmö! Måååånga timmar i bilen måste jag säga..!

Men nu är jag äntligen hemma igen! Det har varit en underbar semester, men som man brukar säga.. BORTA BRA, MEN HEMMA BÄST! Fast jag saknar ju min älskade vän solen lite.. Fast det är ändå helt okej att det regnar, eftersom det har varit 3 veckor i underbart väder! :)

Bloggningen kommer nog bli ganska "normal" igen.. Vilket betyder ingen bloggpaus längre! Julia är så söt och bäst och allt sånt, som sa att det var bloggpaus när jag var borta! Nu är jag hemma, men hon är ute med båten. Dock så kommer hon ju hem snart, så det är nog ingen fara. Jag saknar henne sååååå!

Bloggar mer senare, eller i morgon! Ska packa upp min väska och tjata lite på Sebbe, som öveger mig för ett "GAMECUBE".. Killar asså..!

Ha det bäst!
/ Ellen

Här får ni en oredigerad vacker bild på "det bruna gänget", riktigt goá allihopa!
- mannen myten legenden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0