Jag saknar tiden då man var barn, då allt kändes så enkelt


Jag saknar verkligen tiden som litet barn, allting kändes så enkelt..
Att bråka med sitt syskon innebar att tjafsa om vilken TV kanal vi skulle titta på..
Kärlek innebar en puss på kinden..
Ett bråk innebar att man var sura på varandra en stund och plötsligt var man bästavänner sen igen..
Att vara snygg eller ful fanns inte..
Kläderna kunde se ut hur som helst, bara man själv tyckte det var fint..
Tiden då mamma och pappa var ens alldeles egna superhjältar..
Då disney channel var det bästa på hela dagen..
Att vara tjock eller smal inte spelade någon roll, mat är gott helt enkelt..
Att vara populär innebar att ha den nyaste och finaste barbie dockan..
Man var stolt över att ha målat en teckning, eller gjort något alldeles själv..
Man hade ingen press på sig själv över huvudtaget..
Att vara ihop innebar att någon kryssat i ja på ett papper..
Då man tyckte det var roligt att gå i skolan, man längtade till skolan..
Då man tyckte det var roligt med läxor och prov..
Man längtade tills man själv skulle bli stor..

Var tog denna underbara tid vägen?
Om jag skulle få leva om mitt liv, tror jag att jag tagit vara på livet som barn mer..
Istället ville man bara växa upp så fort som möjligt..


/ julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0