En vinst och en förlust


Bild i repris från säröcupen..
Imorse bar det först iväg till träningen i bollhallen, jag är fortfarande grymt förkyld så jag var bara med lite grann..
Efter träningen bar det av mot Torslanda där vi skulle möta Torslandas a-flickor (födda 95/96), dem hade inte lyckats hitta några domare så en ledare fick döma, och det säger ju sig självt lite granna, haha.. Spelet var inte helt schysst enligt mig, det drogs i armar hej och hå, knuffar i ryggen osv osv.. men varken gult kort eller utvisning blev det..
Spelar egentligen inte så stor roll såhär på en träningsmatch men ändå.. Vi vann i alla fall den matchen med 15-29, grymt brudar!
Efter matchen när vi ska gå för att byta om kommer 97:ornas tränare fram och frågar om vi skulle kunna tänka oss att spela en halvlek mot dem också, och så blev det!
Trötta tjejer som tidigare spelat en 50 minuters match klev återigen in på planen, det var inte samma spel i den här matchen kan jag lova, det var många trötta ben men jag tycker ändå vi stod upp bra! Vi förlorade tillslut med 10-9. Ni är säkert många som undrar varför vi vinner så stort över a-flickorna men inte mot dem som är yngre. Jo sanningen är den att Torslandas f97 lag är bland dem topp tre bästa lagen i Sverige i deras åldersklass, alltså ruggigt bra! Nu ska jag strax äta och sen funderar jag på att ta mig ett varmt bad och fixa lite hemma spa, men vi får se hur det blir med det!
Måste bara berätta att jag är besviken på er att ni inte frågat något, har fått tre frågor, vi kommer inte besvara frågorna förrän vi fått minst fem stycken eller tidigast tisdag!
Vore kul om ni kunde kommentera, vad är det annars för mening med frågestund eller vad tycker ni?

/ julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0